1393/09/30
حمید رجایی
محقق
مرتب سازی بر اساس
1
‎-
عنوان مقاله :
‎The concept of creativity
زبان :
‎انگلیسی
نقش ایشان :
‎نویسنده
تهیه شده به صورت :
‎فردی
تاریخ انتشار :
‎0000/00/00
THE CONCEPT OF CREATIVITY In a glimpse ‎ ‎(Hamid Rajaei, 2010)‎ Creativity (comes from creō Latin means: "to create, make etc…") is a mind skill, helps us to make any new idea ‎in any area through any way of mind skills. Then creativity is essentially not a knowledge or science. ‎But a kind of skill may be improved by some techniques and scientific ways.‎ Creativity is the ability of generating (as a skill) a new concept with no time, kind, manner, way, ‎technics, advantage, efficacy and subject limitation and restriction. But only indeed related to novelty ‎and precisely recency and just identified by recency of the concept. Whether established on an existent ‎concept made before or some is fundamentally made up. Whether created and made up by mind or ‎made by readymade mind material before. (Albeit in battlefield of philosophers)‎ This latitude and unconditioning, is because, any provision of time, kind, manner etc… is wrecker and ‎deleterious. The provisions are indeed expunging and leaving off some specimens of total creativity ‎trunk. Also snail, because creativity happens in many ways and includes variety and multiplicity in a way ‎balks such conditions all. Especially the shackles try to identify the technics. Because there are many ‎unsought ways of creativity may be happen upcoming or clammy, and inside the identification and the ‎conditions send it outside! ‎ ‎ This ability is just the essence of creativity maybe explained as a trend of thinking, more complexly ‎goes to be a presses of assembling and building up a concept by mustering, even unreal and ‎imaginary aspects. Brainstorming, lateral thinking, orbiting around a subject in 360 degrees vertically ‎and horizontally, begetting intentional chaos in ironed logical thinking, due to making the brain driven ‎to explore and conquer the views is not the norm and habited of brain and our cognitive and nerve ‎system.‎

2
‎-
عنوان مقاله :
‎The Galaxy-like theory
زبان :
‎انگلیسی
نقش ایشان :
‎نویسنده
تهیه شده به صورت :
‎فردی
تاریخ انتشار :
‎0000/00/00
Hamid Rajaei's epistemological theory (briefly) is concerned to explain the situation and circumstance of gathered concepts in our knowledge basket (through the sense, wisdom, experience, justified documents & texts, and revelation etc.) But to understand the theory we need to pass some introductions: 1 http://en.wikipedia.org/wiki/Epistemology https://www.academia.edu/5585275/Theory_of_knowledge_Hamid_Rajaei

3
‎-
عنوان مقاله :
‎what is the Galaxy-Like, theory
زبان :
‎فارسی
نقش ایشان :
‎نویسنده
تهیه شده به صورت :
‎فردی
تاریخ انتشار :
‎00/0/0
n Rajaei’s theory,[7] the prolixes are all, galaxy-like and are full of galaxy-like meaning. (Unlike the primitive and simple concepts) He himself has exemplified his antitypes often by the concept of "Water". Then he believes the concept of water includes too many concepts that each one is in the situation, the others, demand. Water as H2O, as a liquid, is the base of our life, its meaning in theosophy; the concepts in metaphysics, cosmology…all feeds hydrology. Each branch calls the needed proposition (These concepts are prolixes in creatololgy, if paraphrased) but the concept of water is a very it's simple Usage. Like when we say "some water please!" when we want to drink. That Is a common meaning is used by the man in the street. But this common meaning is not the same as the simplified meaning as he explained.

4
‎-
عنوان مقاله :
‎آفات تلویزیون، (ترجمه مقاله از Goidstone)
وضعیت چاپ :
‎چاپ نشده
زبان :
‎فارسی
نقش ایشان :
‎نویسنده
تهیه شده به صورت :
‎فردی

5
‎-
عنوان مقاله :
‎ازدواج موقت وراهکارهای آن
زبان :
‎فارسی
نقش ایشان :
‎نویسنده
تهیه شده به صورت :
‎فردی
چاپ شده در :
‎هفته نامه پرتو سخن

6
‎-
عنوان مقاله :
‎انتظار قائم
زبان :
‎فارسی
نقش ایشان :
‎نویسنده
تهیه شده به صورت :
‎فردی
تاریخ انتشار :
‎00/0/0
رتبه مقاله :
‎ترویجی
مقدمه امام مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) امام زنده، حاضر و ناظر و منتظر امر الهی است که خداوند وعده داده تا بوسیله او نهایت سعادت و شادکامی را برای همه بشریّت به ارمغان آورد. پس از استقرار حکومت این امام هُمام، بیشترین معرفت، عبادت، عشق، مهربانی، برکت و لذت از زندگی دنیا و آخرت برای بشریّت فرآهم می­شود، آن­ گونه که هرگز نبوده است. آری مهدی موعود، عصاره همه انبیاست و تقدیر الهی بر این قرار یافته که بدست این کوکب دری، همه اهداف انبیاء به بهترین صورت ممکن در زمین محقق شود. او زمین را نه فقط از عدل بلکه از عشق می­آکند.ما شیعیان و همه مستضعفان عالم و بلکه همه بشریت آگاهانه یا ناگاهانه منتظر و مضطر این منجی بزرگ و این موعود عظیم هستیم.

7
‎-
عنوان مقاله :
‎تفکر جانبی
زبان :
‎فارسی
نقش ایشان :
‎نویسنده
تهیه شده به صورت :
‎فردی
تاریخ انتشار :
‎00/0/0
رتبه مقاله :
‎پژوهشی و ISC
نکته مهم در «شک خوب» اینجاست که گاهی گزاره یقینی مورد نظر ما، حاکی یک راهکار است که ما به کارامدی مطلق ان یقین کزده ایم یا بدلیل شیوع و مقبولیت عام آن راهکار، به شق دیگر نمی اندیشیم(یقینی که ممکن است کاذب باشد) و حاصل ان قرار یافتگی ذهن و تفکر بر همین راهکار و سترون شدن خلاقیت است.برای داشتن تفکر جانبی تعصب را باید بدور ریخت و ایمان را برگزید. گاهی هم امر در مقابل ما حاکی تفسیر و توضیح یک پدیده است که این تفسیر بنا ضروری و بدیهی بودن یا استناد به برهان یا بنایی عقلایی، معقول و یقینی است و شق دیگری برای ان متصور نیست.پس می¬توانیم یقینیات خود را از زاویه دیدی که فعلا در تعامل با مساله خلاقیت داریم به دو دسته تقسیم کنیم: 1. گزاره هایی که شامل راهکارها هستند که این راهکارها هم باز به دو دسته تقسیم میشوند: 1/1. راهکارهایی که به دلیل وحیانی تعریف شده و با نصوص دینی مستحکم و جزء ثوابت دینی هستند. 2/1.راهکارهایی که ما خودمان بوسیله تجربه، علم و با اشارات غیز یقینی منابع دینی فرآهم کرده ایم 2. گزاره هایی که در خصوص اِسناد یک محمول به یک موضوع است و بدلیل برهان یا نص دینی بر این اسناد، یقین حاصل کرده ایم.(گزاره های بدیهی هم که اساسا شق دوم ندارند وشق دوم ها را ما اصلا با وجود و استحکام آنها میسازیم) فهم ها و گزاره های راهکاری دسته اول در اصل ماجرا و تعیین یک راهکار جایگزین، قابل و پذیرای نوآوری و خلاقیت نیستند.مثلا چگونه روزه گرفتن یا نماز خواندن راهکاری برای برآوردن حس پرستش و تقرب به خداوند متعال است و از سوی او جل جلاله، دقیقا نمادها، اذکار و ترتیب، اوقات و هیأت خاصی تعیین شده است. موارد جزیی که مشمول یک گزاره یقینی نیست، مانند وجوب یا عدم وجوب سه بار گفتن ذکر تسبیحات اربعه هم ابدا از طریق اعمال خلاقیت حل و فصل نمی¬شود؛ بلکه راهکار خود را دارد.البته این راهکارها که در علم اصول مورد بحث قرار میگیرد لزوما در تمام بخشها راهکارهایی نیستند که از طریق نصوص دینی حاصل آمده باشند و اگر اینگونه باشند جزء دسته دوم گزاره های راهکاری قرار میگیرند. اما شق دوم راهکارهای تجربی و نیز فهم ها و تصدیقات برهانی

8
‎-
عنوان مقاله :
‎تکثر گرایی (پلورالیسم)
زبان :
‎فارسی
نقش ایشان :
‎نویسنده
تهیه شده به صورت :
‎فردی
چاپ شده در :
‎فرهنگ واژه ها

9
‎-
عنوان مقاله :
‎تولد یک "اصطلاح" در زبان علم
زبان :
‎فارسی
نقش ایشان :
‎نویسنده
تهیه شده به صورت :
‎فردی
تاریخ انتشار :
‎00/0/0
اصطلاحات در بستر تولید معنا به سبکی خاص زاده می شود و شرح حالی متفاوت از لغات اولیه دارند....

10
‎-
عنوان مقاله :
‎جنبه های دنیاگرایانه تلویزیون
زبان :
‎فارسی
نقش ایشان :
‎نویسنده
تهیه شده به صورت :
‎فردی
چاپ شده در :
‎مقالات همایش تلویزیون وسکولاریسم
نام :
حمید
نام خانوادگی :
رجایی
کشور :
ایران
استان :
اصفهان
تخصص :
فقه و اصول، الهیات و معارف اسلامی، ارتباطات
نام کاربری
رمز عبور
بازیابی رمز عبور